WEBMISTRESS DISCLAIMER TAGBOARD

Hello creatures! Welcome to my blog! Click the tabs above to explore my blog. This blog is written in Malay and sometimes English.Constructive criticisms are highly appreciated. Don't forget to leave a bag tag!
Photo of the everyyear

Postgirl
Perkhidmatan Postgirl boleh dibuat melalui :
Yahoo Messenger
sakura_alyyn@yahoo.com
Email
amaleenhanis@yahoo.com

Cerita lama
Februari 2010 Mac 2010 April 2010 Mei 2010 Jun 2010 Julai 2010 Ogos 2010 Oktober 2010 Disember 2010 Januari 2011 Februari 2011 Jun 2011

Perbualan

DarLinks

Abe's blog |Karnadya | Myaarmstrong | Farissa Hany | Hasif Hamsyari

Pengikut

Novel

RM10.90
Story is about a family and how the twins deal with their abang angkat
Classify as 18sx U
Simple. Senang di baca. Ada pictures. Fun. For you kids.
My first novel and maybe the new one will come out next year.
More into childhood memories, awkward moment, missing love, stupidity of the twins.
MY FIRST ATTEMPT. Wohoo! ♪

Coffee Shop

Where I always visit with a glass of choco milk ♥

♥ Body MassIndex Calculations
♥ WikiHow
♥ LuvClothez
♥ News
♥ PakarHowTo

Buku
Panda menekan kekunci keyboard @ 3:42 PTG
Buku

okay, entry kali ini tiada kena mengena dengan buku sekolah, buku kokurikulum, mahupun buku 555. Hoh?
Dan juga, entry kali ini tiada siri novel kegemaraan makcik-makcik di luar sana iaitu Twilight. Maaf. Novel pelik tak rock begitu bukan layanan saya. Bukan bertaraf VIP senang cerita.
Boleh tak stop ingat tentang Edward Cullen itu? Okay, baca bebelan saya lagi bagus.

Bila cerita pasal buku, saya boleh mengaku yang saya sanggup bercinta dengan buku daripada bercinta dengan haiwan. Eh..tak tak. Dengan manusia. So, saya sangat membosankan orangnya. Haha. Terima aje la hakikat. Siapa suruh baca?

Jadi, last week. Rakan-rakan sekelas suka bawa novel yang romantik but mainly English since Malay novel over dos pasal cinta lepas tu kahwin. Meaning ; kami masih di sekolah. Nanti kena rampas dek guru, bukan? Nanti nama kena blacklist. Haha, innocent konon. Menyampah.

If you could see me now yang dikarang oleh Cecelia Ahern adalah novel yang sangat comel dengan magic segala. 1st round baca, saya sudah taksub (addict). Percaya atau tidak, sudah masuk kali ke -6 saya mengulang membaca buku ini. Cover dia sangat cun dengan dua warna kegemaraan saya, Pink and Brown. Pandai dia orang pilih warna yang attract readers suruh beli. Bukan?

Saya nak tulis sesuatu lah, kalau nak layan, layan sahaja.
Aww, Ivan Ivan, my sweet guardian angel. HAHAHA,

My friends pun macam,
"Macam dah tak betul dah Leen ni,"
Yea. Betul. Betul. Ini lah dinamakan mabuk kepayang.
Nanti tak payah sudah nak bercinta dengan manusia lain, bercinta dengan watak novel pun macam sudah boleh blah.

Berbanding dengan Ps I LOVE YOU, saya lagi suka If you could see me now. Bahan bacaan sangat ringan, humor yang tak dibuat-buat, perwatakan karektor itu yang berbeza, dan garapan cerita cinta yang bukan manusia x manusia tetapi manusia x angel. HAHAHA,

Tetapi, novel itu macam akan menghabiskan riwayatnya bila-bila masa sahaja. Kulit covernya sudah nampak kesan lipatan, dan bahagian tengahnya sudah terpisah. Kenapa guna glue gum biasa? Gunalah glue gam gajah!
Nanti nak balut dengan cover plastik buatan sutera cina dan glue gam tidak-boleh-tanggal-forever.

; Nampak saya ini sangat bersungguh membaca bukan? :)

Okay. Sudahlah membebel pasal If You Could See Me Now.

Teringat pula satu novel English bertajuk A Child called 'it'. Sebuah cerita yang berkisarkan pengalaman author itu sendiri. Child abuse, memang kalau baca rasa kasihan dan benci kepada ibu kanak-kanak itu meluap-luap. Lebih-lebih lagi, kisah benar. Kanak-kanak yang comel itu sepatutnya dihugs, kiss and lullaby tahu? Bukan untuk dijadikan slave T___T .

Namun begitu, saya tidak dapat lari daripada menghabiskan sekotak tisu Tesco. Di dalam tong sampah sudah banyak carikkan tisu-tisu. Huh. Memang ratu air mata.
Di tambah lagi dengan lagu, sadness and sorrow OST NARUTO yang tangan saya gatal pergi buka mp3. Memang banjir T_______T. Nasib baik air hingus tak keluar juga.

Jenny Kailing yang bagi saya pinjam. Thank you dear :)

apa-apa pun,
; Bila nak pergi Kinokuniya?

Tadi pergi sekolah. Ramai rakan-rakan tanya kenapa semalam cuti?
"Saya ambil cuti bersalin,"
HAHAHA, terdiam kamu semua ya.

Tapi, saya sangat bersyukur dan thankful. Even though sehari tak datang sekolah ramai tanya kenapa.
Bukankah sangat harmoni kehidupan kami?
Saya rasa disayangi

Label: