WEBMISTRESS DISCLAIMER TAGBOARD

Hello creatures! Welcome to my blog! Click the tabs above to explore my blog. This blog is written in Malay and sometimes English.Constructive criticisms are highly appreciated. Don't forget to leave a bag tag!
Photo of the everyyear

Postgirl
Perkhidmatan Postgirl boleh dibuat melalui :
Yahoo Messenger
sakura_alyyn@yahoo.com
Email
amaleenhanis@yahoo.com

Cerita lama
Februari 2010 Mac 2010 April 2010 Mei 2010 Jun 2010 Julai 2010 Ogos 2010 Oktober 2010 Disember 2010 Januari 2011 Februari 2011 Jun 2011

Perbualan

DarLinks

Abe's blog |Karnadya | Myaarmstrong | Farissa Hany | Hasif Hamsyari

Pengikut

Novel

RM10.90
Story is about a family and how the twins deal with their abang angkat
Classify as 18sx U
Simple. Senang di baca. Ada pictures. Fun. For you kids.
My first novel and maybe the new one will come out next year.
More into childhood memories, awkward moment, missing love, stupidity of the twins.
MY FIRST ATTEMPT. Wohoo! ♪

Coffee Shop

Where I always visit with a glass of choco milk ♥

♥ Body MassIndex Calculations
♥ WikiHow
♥ LuvClothez
♥ News
♥ PakarHowTo

Ibu, saya mahu KAPEL. Kapel itu HARAM, nak.
Panda menekan kekunci keyboard @ 2:48 PTG

Lirik daripada Ibu, Saya mahu kawin. HAHA.
comel nampaknya Ibu membalas, Kapel itu haram, nak.

Entry kali ini ada masalah bahasa ya readers. Jadinya, kapel itu bahasa rojak. Couple itu bahasa pasembor. Lol.

***
"Eh, Panda. Sekarang dah berpunya ke?"
okay, tipu. Orang tak panggil saya dengan nama Panda.
Punya? Punya apa kak?
"Ala, yang hati sebelah lagi la.."
Lepas tu, saya berhujah Biology dengan dia. Tercengang-cengang kakak tu.
Hati saya ada satu je mana ada dua T__T
***
Pernah berada dalam situasi ini?
Hey, jangan tipu. Walaupun kamu tu nerd (no offense, nerd dalam kata lain adalah budak tak berapa sosial ), pakai cermin mata tebal, rambut braid both sides mesti akan ada orang tanya soalan macam tu kan?
Do you? DO YOU? Buat macam Dory dalam Finding Nemo. Boboy la ni.

Eh, saya banyak kali tahu. Haha. Tapi, saya jawab senang je. "Tak ada, LALALA~" lepas tu blah. Sakit hatikan? Haha. Saya lagi sakit hati dengan soalan kamu. Syuh syuh.

Okay, kenapa saya macam tu? Bagi saya 10 alasan kenapa kamu kata kapel itu best?



Dalam masa 10 saat...


daaaa....5 saat....


Ha, panas tahu kerusi kamu. Aik, setakat 3 alasan, saya pun boleh bagi.
1. Kapel itu best
2. kapel itu best
3. kapel itu best

Dah. Kamu fail. Pergi ulang paper. Haha.

Jadinya, kapel itu budak budak hingusan pun tahu. Bayangkan, umur 12 tahun nak UPSR, ada orang bagi surat cinta LOL. Masa paper akhir UPSR pula tu. Ehem ehem

Rasa rimas tahu ada orang mengekor je pergi mana-mana. Kalau kucing yang saya tak kenal tiba-tiba bermanja manja berpeleseran di kaki, mahu taknya saya sepak. Tiba tiba ganas. Kalau orang? Saya smack-doll, mahu? Tak puas lagi, "wk, kte dating jum," kalau kate "x" dia merajuk la. Berhari-hari, kononnya. Padahal dalam tangan handset ke hulu ke hilir. Ini pengalaman orang la. Kalau saya gembira ok. Kenapa?

Saya la yang paling bersyukur kalau awak merajuk sebab tak perlu hantar SMS habis kredit masa dan juga tenaga. Ye, tenaga elektrik nak cas bateri, kan? (tiba tiba keluar 'Kan' Ustaz Herri HAHA )

Sometimes hari Ahad, surat khabar metro mesti keluar HOT NEWS punya. Anak gadis dilarikan orang utan. Gila comel Orang Utan larikan anak orang. Pastu dia letak kamu dekat atas pokok kawan dengan anak dia. Jadi Tarzan. Oit, jangan ingat kamu jadi Jane.
Sakitkan hati? Kalau orang bunian larikan tak apa juga, mereka itu bukannya nak bunuh kita ke apa. Ni orang utan nanti terjadi apa apa dekat kamu naya tak?

"Eh, tak apa. Boypren saya baik, hensem, good looking, macho"
Hukalah. Nak puji pun tak payah ah bagitahu saya.

setiap weekends nak keluar pergi shopping complex. Bukannya beli barang pun, jalan jalan, makan, balik. Sms. Lebih baik saya pergi Art Class lepas tu tatap muka Tony Bulat yang pervert. Lol. Dah la pakai baju terbalik. Ha, mengumpat.

Saya terbaca dekat iluvislam yang kapel ini haram. Ya.
Suka baca tulisan saudara yang bertajuk, "Berapa banyak kali nak bagitahu kapel itu haram, tak caya sudah". Ramai orang kata, saya kapel cara islam.

Q : Ah, awak nak tanya
A : Silakan
Q : Ada kapel cara Islam ek?
A : Ya, steady slow. Lepas tu kawin. Cara Islam.
Q : Ada banyak cara ek nak kapel ni?
A : . . . .
Q : Cara apa lagi ada?
A : . . . .
Q : Hah? Hah? Hah?

Annoying sekali Q&A ni ya? Haha.

Mesti ada pembaca yang marah dengan saya dengan tulisan kali ini. Okay lah kamu nak marah. Nak buat macam mana? Mungkin kamu sedang berkapel sekarang ni dan rasa macam terkena batang hidung sendiri ke apa. Tapi, harus diingatkan. No offense, jangan ambil sehingga ke hati. Ini hanya coretan tak guna saya sahaja. Saya kan suka melalut.

Banyak saya terbaca dekat internet, "Remaja perempuan / lelaki terjun bangunan kerna ditolak cinta ". Sedih perasaan ibu bapa kamu tahu. Dibaginya kamu makan minum sekolah semua tapi sebab cinta kumbang, bunya layu T__T. Kalau kamu terjun daripada pokok cili tak apa la juga. Cendawan ke.

Kalau kita tengok kembali, kamu lebih banyak menanggung kesalahan dan dosa. Walaupun kamu ingat dengan cara bunuh diri semua dapat diselesaikan.

  1. Sesiapa yang 'mencabut nyawa sendiri' neraka jahanam tempat dia bersemadi nanti. Ustazah di sekolah pun selalu beritahu. Kamu tak pay attention?
  2. Masa depan yang cerah kamu memang bye bye
  3. Mendatangkan tangisan ibu bapa. Tahu berapa banyak dosa kamu dapat kalau buat ibu kamu menangis?
  4. Lelaki / perempuan yang tolak cinta kamu tu mungkin akan berasa bersalah seumur hidup dia kerana dia punca kamu bunuh diri.
  5. Menyusahkan orang lain. Nak kumpul tulang-tulang dan membersihkan jalan daripada darah kamu. Tak ke kesian?
Sekali kamu ditarik nyawanya, kamu tak boleh reverse balik. Malaikatul Maut takkan bagi chance ok. Bagi orang beriman, Malaikatul Maut itu datang pada kita dengan rupa pemuda tampan. Mungkin setampan Ben Barnes ataupun Matsumoto Jun? o_o; *sweat*
Namun bagi yang orang yang tidak beriman, Malaikatul Maut itu datang dengan rupa hitam legam, rambut berdiri, mata di hadapan dan di belakang, jeliran lidah seperti api. Nabi Ibrahim pengsan apabila dia pertama kali melihat Malaikatul Maut. Ngeri?

Kita dalam kategori mana ya?
  1. Beriman
  2. Tidak beriman
  3. Dua-dua
  4. Semua jawapan di atas saya tak ada idea
Bulatkan yang betul dan muktamad.
Peringatan : Walaupun kita Islam, belum bererti kita beriman. Walaupun kita Islam dan Beriman, belum bererti kita bertakwa. Siapa jawab tak baca ni, 50% tolak.

Eyh, saya kena tengok balik ni saya dalam kategori mana. Mana? Mana ni?

!
Nampaknya kita lari daripada tajuk. Haha, tak apa, nasihat hari Sabtu macam bagus juga. Ni gara-gara Art Class cuti sempena Hari Pekerja dan tak dapat jumpa Tony Bulat yang Pervert tapi Lukisan Sangat Lawa.

Saya terfikir juga, kalau saya ada teman lelaki mungkin saya akan berubah sikap lepas tu duit raya atau duit belanja sekolah sehari RM 1 habis dibelanjakan nak beli top-up. Cara pemakaian pula mesti dress dan tempel bedak, make-up. Ya lah, nak lawa o-la-la kan? Uih o_o mahu taknya saya dikejar oleh abang keliling rumah dengan kerusi rotan. Kesian saya T_T

Jadinya, sekarang saya officially taken and unavailable. *tiba tiba*

Ha? Panda, tadi kata tak ada teman lelaki?

Hohoho, ada lah. Itu, setiap hari lima waktu saya 'jumpa'. Kalau rasa hati nak jumpa lebih banyak, malam-malam buat solat sunat ke, yasin ke. Kadang-kadang syaitan jealous dia hasut saya tak payah 'jumpa'. Sibuk la dia tu. Nak skandal la tu. Dah pergi Makkah ni, kena ubahlah sikap. I BENCI SETAN.

Oooo...orait. Paham.

Erkk.. kamu ni sapa?

.... ta tau.